loading...
پاسخ به سوال ریئس جمهور اعتدال
علیرضا کریمی بازدید : 12 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی(سه‌شنبه) پس از سخنرانی در افتتاحیه نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با رؤسای مجالس ترکیه، اردن هاشمی، پاکستان، ساحل عاج، آذربایجان، مالزی، کویت و بنگلادش و نائب رییس مجلس اوگاندا دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر روحانی در این دیدارها اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با کشورهای اسلامی عنوان و بر افزایش سطح همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کشورهای مسلمان به ویژه در عرصه مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم تأکید کرد.

سایر رؤسا و مقامات پارلمانی کشورهای اسلامی شرکت‌کننده در این کنفرانس نیز خواهان ملاقات با رییس جمهوری بودند که این درخواست‌ها به دلیل محدودیت زمانی محقق نشد.

رییس جمهوری در دیدارِ رییس مجلس ملی ترکیه:
روابط ایران و ترکیه در همه زمینه‌ها در حال توسعه است

رییس جمهوری در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدارِ رییس مجلس ملی ترکیه مناسبات دو کشور را مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با اشاره به اینکه توافقات خوبی در سفر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به ایران میان دو کشور به عمل آمد، ابراز امیدواری کرد این توافقات به بهبود روابط دو کشور کمک کند.

رییس جمهوری با اشاره به سوابق طولانی و تاریخی دوستی و همسایگی میان ایران و ترکیه گفت: روابط ایران در طول چند ماه گذشته در همه زمینه‌های مختلف با ترکیه در حال توسعه است.

رییس مجلس ملی ترکیه: گسترش روابط ایران و ترکیه نقش به سزایی در جهان اسلام خواهد داشت

رییس مجلس ملی ترکیه نیز در این دیدار سلام و احترام رییس جمهوری و نخست وزیر کشورش را به دکتر روحانی ابلاغ کرد و گفت: مفتخر هستیم که جنابعالی را در ترکیه زیارت کنیم.

جمیل چیچک گفت: تصمیم های مهمی در سفر نخست وزیر ترکیه به ایران گرفته شد و مصمم هستیم هر چه سریع‌تر این تفاهمات اجرایی و عملیاتی شود.

رییس مجلس ملی ترکیه اظهار کرد: امیدوارم اولین نشست شورای عالی سیاسی دو کشور در سفر جنابعالی به ترکیه برگزار شود.

جمیل چیچک با اشاره به سخنان دکتر روحانی در مراسم افتتاحیه اجلاس روسای مجالس کشورهای اسلامی گفت: ما در جهان اسلام با مشکلاتی روبرو هستیم و دو کشور ایران و ترکیه که نقشی کلیدی در منطقه دارند باید با هم در جهت حل آنها تلاش کنند.

رییس مجلس ملی ترکیه با بیان اینکه گسترش روابط ایران و ترکیه نقش به سزایی در منطقه و جهان اسلام خواهد داشت، گفت: اگر مسلمانان برای حل مشکلات جهان اسلام سعی نکنند دیگران در مسائل جهان اسلام دخالت خواهند کرد.

 

رییس جمهوری در دیدارِ رییس مجلس سنای پاکستان:
ما برای اقدام مشترک به منظور حل معضل تروریسم با پاکستان همکاری می کنیم

رییس جمهوری در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدارِ رییس مجلس سنای پاکستان خواستار بهبود مسائل امنیتی در داخل پاکستان به منظور تامین امنیت بیشتر در مرزهای مشترک با ایران شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به اینکه زمینه های لازم برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه میان دو کشور ایران و پاکستان موجود است ابراز امیدواری کرد تحرک در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی میان دو کشور سرعت بگیرد.

رئیس جمهوری با بیان ضرورت مبارزه با تروریسم و افراطی گری تصریح کرد: برای ما تبدیل اختلافات مذهبی و طایفه ای به تروریسم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

دکتر روحانی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود مسائل امنیتی در داخل پاکستان به گونه ای که تاثیرات بازدارنده ای بر جریان افراط و تروریسم بگذارد تاکید کرد: مرز های ما باید امن بماند و این گونه حوادث قابل قبول نیست و ما از دولت پاکستان می خواهیم تمام توان خود را برای حل این معضل بکار بگیرد.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه همکاری های فی مابین دو کشور برادر و مسلمان ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم باید ادامه یابد گفت: ما برای اقدام مشترک به منظور حل معضل تروریسم با پاکستان همکاری می کنیم.

رییس مجلس سنای پاکستان: تمام اقدامات مناسب را برای مردم ایران انجام خواهیم داد

رییس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با عرض تبریک پیروزی دکتر روحانی در انتخابات اخیر گفت: از طرف مردم و مقامات پاکستان برای جنابعالی، مردم و مقامات ایران آرزوی موفقیت می کنم.

سردار ایاز صادق، رییس مجلس سنای پاکستان گفت: تعاملات فراوان شما در حوزه بین المللی را تبریک می گویم چرا که این تعاملات برحوزه جهانی بسیار موثر خواهد بود.

او گفت: رهبران پاکستان با شما هم عقیده اند که سطح روابط ما در همه جهات باید بسیار توسعه یابد.

رییس مجلس سنای پاکستان مناسبات دو کشور را مثبت و رو به رشد ارزیابی کرده و تاکید کرد: روابط ما با ایران اهمیت بسیاری دارد و من اطمینان می دهم مناسبات اقتصادی میان دو کشور، بخصوص خط لوله گاز ایران و پاکستان را با جدیت ادامه خواهیم داد.

سردار ایاز صادق با اشاره به اینکه پاکستان خود قربانی ترویسم است گفت: مردم و دولت پاکستان در مبارزه با تروریسم بسیار جدی هستند و پاکستان تمام اقدامات مناسب را برای مردم ایران انجام خواهد داد و اجازه نخواهیم داد این اقدامات تروریستی در روابط ما تاثیر بگذارد.

رییس مجلس سنای پاکستان تصریح کرد: مطمئن هستم برخی دولت های خارجی با دامن زدن به این حوادث تروریستی می خواهند برای ما مشکل آفرینی کنند.

 

رییس جمهوری در دیدارِ رییس مجلس مالزی:
هر اقدامی که بخواهد میان مسلمانان فاصله بیندازد برای ما غیر قابل قبول است

رییس جمهوری در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدارِ رییس مجلس ملی مالزی گفت: شرایط بسیار خوبی برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه روابط فی‌مابین بویژه شرایط اقتصادی را باید توسعه دهیم گفت: امیدوارم به زودی شاهد آغازی برای تحرک بیشتر روابط ایران و مالزی باشیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه وحدت دنیای اسلام برای ما بسیار با اهمیت است و با تأکید براینکه هر اقدامی که بخواهد میان

مسلمانان فاصله بیندازد برای ما غیر قابل قبول است گفت: در جهان اسلام افراطی‌گری مشکل ایجاد می‌کند و ما نباید اجازه دهیم افراطی‌گری نقشی ایفا نماید.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که ایران و مالزی در راه همبستگی جهان اسلام و مبارزه با تروریسم نیز همکاری‌های خود را توسعه دهند.

رئیس مجلس ملی مالزی نیز در این دیدار سلام گرم نخست وزیر و مردم کشورش را به دکتر روحانی ابلاغ کرد و گفت: امیدوار هستم در دوران ریاست جمهوری جنابعالی جمهوری اسلامی ایران همواره راه‌های پیشرفت و توسعه را طی کند.

رئیس مجلس ملی مالزی دستاوردها و ابتکارات دولت دکتر روحانی در سطح بین‌المللی و نیز توافق ژنو را تبریک گفت و آن را افتخاری برای منطقه و جهان دانست.

رئیس مجلس ملی مالزی گفت: ما می خواهیم روابطمان را بیش از گذشته توسعه دهیم.

وی همچنین تصریح کرد: با جنابعالی موافقم که باید با افراطی‌گری مبارزه کنیم. ما اطمینان می‌دهیم که برای دوستی ایران و مالزی ارزش و اهمیت خاصی قائل هستیم و اجازه نخواهیم داد اختلافات کوچک میان ما فاصله بیندازد.

 

رییس جمهوری در دیدارِ رییس مجلس بنگلادش:

همکاری های پارلمانی کمک بسیار خوبی برای توسعه روابط است

رییس جمهوری در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدارِ رییس مجلس ملی بنگلادش گفت: همکاری های پارلمانی کمک بسیار خوبی برای توسعه روابط است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه روابط ایران و بنگلادش برای ما اهمیت زیادی دارد گفت: بنگلادش کشور مسلمان و دوست ایران است که در طول سالیان دراز روابط دو کشور به خوبی توسعه یافته است.

رئیس جمهوری گفت: ما علاقمند هستیم در تمامی زمینه های روابط دو جانبه همکاری های خود را توسعه دهیم.

رییس مجلس بنگلادش نیز در این دیدار گفت: حامل سلام های گرم مردم و دولت بنگلادش برای جنابعالی و ملت ایران هستم.

شیرین شرمین چادوری روابط ایران و بنگلادش را روابط بسیار خوبی توصیف و اظهار کرد: دوستی میان دو کشور به سالهای خیلی دور باز می گردد و ما متعهد هستیم که روابط خود را به صورت بسیار قوی با ایران در همه زمینه ها توسعه دهیم.

 

رییس جمهوری در دیداِر رییس مجلس ملی آذربایجان:
باید برای وحدت بیشتر امت اسلام تلاش کنیم

رییس جمهوری در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدارِ رییس مجلس ملی آذربایجان گفت: روابط با کشور دوست و برادر آذربایجان برای ما اهمیت دارد و باید در تمامی زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی توسعه یابد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به دیدار رئیس جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس داووس و اینکه امنیت آذربایجان برای ما بسیار مهم است، اظهار کرد: تصمیمات و توافقات مهمی در این دیدار اتخاذ شد که باید عملی شوند.

رییس جمهوری با بیان ضرورت همبستگی کشورهای اسلامی گفت: لزوم تحرکی جدید برای وحدت جهان اسلام احساس می شود و ما برای این هدف تلاش خواهیم کرد.

رییس مجلس ملی آذربایجان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهوری کشورش به دکتر روحانی گفت: ایران و آذربایجان دو کشور دوست و برادر هستند و باید روابط خود را در همه زمینه ها هرچه سریعتر گسترش دهند.

وکتای اسدوف گفت: ما دیدار اخیر رییس جمهوری ایران و آذربایجان را دیداری تاریخی و نقطه عطفی در روابط دو کشور می دانیم.
وی در این راستا تاکید کرد: باید روابط اقتصادی دو کشور را نیز گسترش دهیم و امیدواریم با پشتیبانی های دولت جنابعالی این مهم محقق شود.

رییس مجلس ملی آذربایجان افزود: سخنرانی جنابعالی پیام ویژه ای برای دنیای اسلام داشت و ما امیدواریم سخنرانی جنابعالی برای دنیای اسلام سرآغاز فصل جدیدی باشد.

اسدوف گفت: دین اسلام دین دوستی و برادری است، اما کسانی هستند که چهره دیگری از اسلام ارائه می دهند؛ لذا باید به دنیا نشان دهیم که این چهره واقعی دین اسلام نیست.

 

رییس جمهوری در دیداِر رییس مجلس اردن:
مقابله با تروریسم، برقراری ثبات و رجوع به آراء مردم اصول سه‌گانه حل مسأله سوریه است

رییس جمهوری در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان کشورهای همکاری اسلامی در دیدارِ رییس مجلس اردن گفت: ما مصمم به توسعه روابط با کشور مسلمان و برادر اردن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه برقراری صلح و ثبات در منطقه برای ایران بسیار مهم است، اظهار کرد: همکاری های ایران و اردن می تواند به تحقق این امر کمک کند.

رییس جمهوری مشکل تروریسم در منطقه را معضلی مهم دانست و با اشاره به شرایط سوریه گفت: در اوضاع سوریه باید بپذیریم که مسئله تروریسم مسئله اول است. تروریست ها حتی در راه ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه نیز مشکل می‌آفرینند.

دکتر روحانی برقراری ثبات را در این مسأله مهم دانسته و افزود: از نظر ایران برقراری ثبات در سوریه دومین ضرورت غیرقابل اغماض است، تا مردم آن کشور پس از حل معضل تروریسم و برقراری ثبات از طریق دموکراسی و انتخابات، رأی خود را حاکم نمایند.

رییس‌ جمهوری با تاکید براینکه به عنوان سومین محور باید زمینه گفتگو بین مردم سوریه را فراهم نمود، گفت: آینده سوریه باید توسط مردم و رأی و نظر آنها و در انتخابات آزاد تعیین شود.

رییس مجلس اردن نیز در این دیدار گفت: من حامل سلام های گرم پادشاه اردن به جنابعالی و ملت ایران هستم.

عاطف الطراونه گفت: اردن امیدوار است روابط خوب ایران و اردن بیش از پیش گسترش یابد و ما برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با کشور برادر و مسلمان ایران تلاش می کنیم.

رییس مجلس اردن افزود: ما برای نقش منطقه ای ایران احترام فراوانی قائل بوده و به این نقش واقف هستیم.

الطراونه با بیان اینکه اردن نیز معتقد است مسئله سوریه باید توسط مردم سوریه حل شود گفت: امیدواریم نقش جنابعالی در پایان دادن به بحران سوریه، که از اولویت بسیاری برخوردار است، مؤثر باشد.

رییس مجلس اردن با بیان اینکه این کشور نیز از تروریسم و افراطی گری نگران است اظهار کرد: ریختن خون مردم مسلمان در سوریه درست نیست و تعیین وضعیت این کشور بر روی میز مذاکره امکان پذیر خواهد بود.

 

رییس جمهوری در دیدار نائب رییس مجلس اوگاندا:
توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

رییس جمهوری در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدار نائب رییس مجلس و معاون رییس جمهوری اوگاندا گفت: برنامه ویژه ای برای توسعه روابط و همکاری های اقتصادی سیاسی و فرهنگی با کشورهای آفریقایی از جمله اوگاندا داریم. زیرا توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با تاکید براینکه روابط بسیار خوبی با کشورهای آفریقایی داریم گفت: همکاری های ما با اوگاندا، بویژه در حوزه های بهداشت و درمان و خدمات فنی و مهندسی رو به توسعه و زمینه برای گسترش آنها بسیار فراهم است.

رییس جمهوری افزود: توسعه روابط بخش خصوصی ایران با همتایان خود در آفریقا و بویژه اوگاندا نیز از اهداف ما است و می‌کوشیم تا زمینه حضور بخش خصوصی ما در این منطقه فراهم شود.

دکتر روحانی در ادامه با توجه به شرایط منطقه ای آفریقا از جمله وضعیت سودان و سومالی و با تأکید بر ضرورت ایجاد امنیت و ثبات، ابراز امیدواری کرد آرامش و ثبات به این منطقه بازگردد.

نائب رییس مجلس اوگاندا نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام دولت و ملت کشورش به دکتر روحانی و ملت ایران گفت: روابط ایران و اوگاندا به خوبی در حال گسترش است.

ادوارد سکاندی گفت: ما خواهان حضور موثر ایران در پروژه های فراوان در اوگاندا هستیم. ما ایران را دوست بسیار گرامی خود می دانیم و امیدواریم روابطه ما در همه زمینه ها در دولت جنابعالی گسترش یابد.

نائب رییس مجلس اوگاندا افزود: ما برای بازگشت صلح وثبات به سودان و سومالی کمک می کنیم و آرزوداریم همسایگان ما در صلح و آرامش باشند.

 

رییس جمهوری در دیدار رییس مجلس ساحل عاج:
مسئله امنیت و ثبات آفریقا برای ایران بسیار مهم است

رییس جمهوری در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدار رییس مجلس ساحل عاج گفت: توسعه روابط با کشورهای اسلامی-آفریقایی برای ما یک اولویت قابل توجه است و ما خواهان روابط بهتری با ساحل عاج هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی گفت: امیدواریم در منطقه آفریقا امنیت و ثبات بر قرار شود چرا که مسئله امنیت و ثبات آفریقا برای ایران بسیار مهم است.

رییس جمهوری همچنین گفت: ایران خواهان روابطی توسعه یافته تر با کشورهای آفریقایی از جمله ساحل عاج است.

در این دیدار رییس مجلس ساحل عاج با ابلاغ سلام گرم رییس جمهوری کشورش به دکتر روحانی گفت: ساحل عاج همیشه خواستار روابط خوب و قوی با ایران بوده است.

سورو بفوری گلیوم افزود: روابط ما با ایران روابط بسیار خوبی است و دیدارهای من در ایران کمک بسیار زیادی به توسعه این روابط خواهد کرد.

 

رییس جمهوری در دیدار رییس مجلس کویت:
همبستگی و تحکیم روابط کشورهای حوزه خلیج فارس ضامن امنیت و ثبات است

رییس جمهوری در حاشیه نهمین اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دیدار رییس مجلس کویت با اشاره به تحولات منطقه در دو دهه اخیر گفت: همبستگی و تحکیم روابط کشورهای خلیج فارس می تواند امنیت منطقه و خلیج فارس را تامین کند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه تحکیم روابط ایران با همسایگان خود از اولویت های دولت تدبیر و امید است بر توسعه روابط دوجانبه ایران و کویت در همه زمینه ها و خصوصا در بخش اقتصادی تاکید کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز تروریسم یکی از معضلات جدی منطقه است گفت: حمایت از تروریسم و گروه های افراطی در نهایت به ضرر حمایت کنندگان آن تمام خواهد شد.

رییس مجلس کویت نیز در این دیدار گفت: سلام های گرم امیر کویت را خدمت شما و ملت ایران ابلاغ و مراتب خوش بینی مردم کشورم و مردم منطقه را از اندیشه ها و تفکرات جنابعالی اعلام می کنم.

مرذوق القانم با بیان اینکه سخنان شما در مراسم افتتاحیه اجلاس تعیین کننده بود گفت: به عنوان رییس مجلس کویت و رییس مجالس کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و رییس پارلمان کشورهای عربی می گویم که با توجه به موقعیت تاریخی جمهوری اسلامی ایران و شرایط آن در منطقه ایمان کامل داریم جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش مقتدرانه ای در منطقه ایفا نماید.

وی افزود: چنانچه تمامی کشورهای منطقه خلیج فارس متحد باشند هیج اتفاقی نمی تواند موجب بروز مشکل برای آنها شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این سایت در جهت پاسخ به پرسش ریئس جمهور عزیز ساخته شده است. اگر پدرتان ریئس جمهور بود چه می کر دید حال مابه این سوال پاسخ خواهیم داد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما درباره ی وبلاگ اعتدال چیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 293
  • بازدید کلی : 1,486
  • کدهای اختصاصی

    کد لوگو حمایت از کشور ایران

    پاسخ به سوال ر یئس جمهور